18.11.2012

White flowers for Christmas!














Blommorna har alltid spelat en stor roll i mitt liv. I början på 90-talet hade jag en egen blomster- och inredningsaffär i Esbo i 3 år innan vi flyttade utomlands. Det är ingen jul utan vita blommor! Förra veckan var jag till Iso Omena shoppingcentret och såg att de hade fått in i blombutiken redan vita tulpaner, suck så vackra tänkte jag. Till mina favoriter inför julen hör vita tazetter som jag gärna driver upp själv, tulpaner, amaryllis och så klart hyacinter.  Hösten har gått långt med vita cyklamen och krysantemer. Brukar också göra mina egna julplanteringar inför julen. Har varit i skogen och plockat lite mossa och naturmaterial. Om jag hade mera tid så kunde jag bara hålla på och pyssla i evigheter med blommor och sådant men som tur tar min familj ner mig på jorden ibland.
Har gått med i den finlandssvenska bloggarna som alla är samlade på en sida: http://fisveblogg.blogspot.fi/. Skriver nu mina inlägg även på svenska!


Kukat ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Minulla oli oma kukka- ja sisustusliike kolme vuotta 90-luvun alussa Espoossa. Sitten mieheni sai tiedon ulkomaankomennuksesta ja lopetin liikkeen. Ulkomailla tein hotelleihin ja ravintoloihin kukkakoristeita. Mutta vaikka nyt toimin ihan eri alalla päivätyössäni niin rakkaat asiat jatkuvat harrastepohjalla. Joulu ei ole mikään ilman valkoisia kukkia. Viime viikolla kun kävimme Isossa Omenassa näin jo että kauppoihin oli tullut valkoisia tulppaaneja, huokasin ihan onnesta! Jouluuni kuuluu valkoiset tasetit mitkä itse kasvatan sekä tietenkin tulppaanit, amaryllis ja hyasintit. Syksyn olen pärjännyt syklaameilla ja krysanteemeillä. Olen jo varhain kerännyt luonnonmateraaleja omiin kukkaistutuksiin mitä teen joulun alla. Jos olisi vaan enemmän aikaa niin voisin uppoutua kukkien ja askartelun pariin mutta onneksi perhe muistuttaa minua välillä ja pitää jalat maassa. Olen myös mukana nyt suomenruotsalaisten sisustusblogien parissa, ne on kerätty yhteen paikkaan kaikki:  http://fisveblogg.blogspot.fi/

I love flowers! I had an own flower and decorationg store in 1993-1996 before we moved for some years to Mexico. In Mexico I made flower decorations as a hobby for some hotels and restaurants. Nowadays I work in totally an other field but flowers are as a hobby now. Christmas is nothing without white flowers. In fall I have had white cyclamens and crysanthemum flowers. Now I'm looking forward to grow my own paperwhites. I also love to have white hippeastrums, tulips and hyacinths. I start collecting material from the nature for my christmas baskets and arrangement already in october. I love to make them myself. I could just sit and do all kind of arrangement for all days but my family remembers me that it is only a hobby and keeps my feet on the ground. I have also joined the Finland Swedes interior and design bloggers at  http://fisveblogg.blogspot.fi/
Here you find more bloggers to follow!

















Pictures from: eventtagious.blogspot.fi;stylemepretty.com;google.com;http://mycheapjobs.kickme.to/;coastalliving.com;http://www.thelennoxx.com;http://fionaandtwig.blogspot.com;www.jouniseppanen.fi





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti